Nyheter fra Rapala testet på sesongstarten i Renaelva!

Fra båt i Renaelva.

Etter en lang vinter var det endelig sesongstart i Renaelva. Spente som alltid dro vi nedover kvelden før og booket rom på Rena Fiskecamp, en kjempe plass å overnatte!! Anbefales på det sterkeste.

Nyheter for 2020 skulle testes, Rapala Countdown Elite en videreutvikling av Countdown serien, og Rapala Countdown Artistic fra Abachi serien.

Vi slo opp øya kl. 05.00 og startet fiske ved halv seks tiden første morran. Det startet med noen kontakter og fisk som ikke ville sitte, nesten utrolig med tanke på tilslagene😅 Men når vi hadde fått roet ned nervene og kommet igang skulle det bli noen ørreter i håva på første skiftet. Vi fisket fra kajakk og en Patongbåt som vi leide på campen.

Countdown Elite(nyhet)
Knallfin Renaelv ørret lot seg friste av Rapala’s X-Rap Countdown
Hærlig eksemplar..

Vi fant fort ut at bett periodene var korte og at det var viktig å være på rett plass til rett tid. Det var tregt, så tolvmodigheten ble virkelig satt på prøve. Det var fortsatt veldig kaldt i vannet, så rolig innsveiving med lange spinnstop og jerking var metoden som fungerte best for oss.

Anders sin største på turen 1,1kg.
Bjørnar sin største på turen med Rapala Countdown Artistic(nyhet)

Dagen ble utnyttet til det fulle. Så etter en lang og bedre middag tok vi kvelds økta. Og endte vel med ca 12 timers aktiv fiske.

Det ble en dag med tidvis mye action men også lengre perioder der det var helt dødt.. Slitne i kroppen var det godt å komme seg tilbake til campen for litt sosialt før vi bikket oss i køya for å lade batterier til neste dag.

Driftebåt leid fra Rena Fiskecamp

Ny dag og nye muligheter, med noe senere start når vi skulle forberede oss ut i driftebåten. Etter en god frokost og i et langt varmere vær en dagen før var vi optimistiske til dagens plan! Og det tok ikke lang tid før vi hadde fisk i nettmaskene, ingen kjemper men nok til å ha trua for at det skulle bli en bra dag.

Rapala Countdown TRL
Inge’s nest største på turen 1,3kg.

Denne dagen skulle det skje mest på første del, utover ettermiddagen ble det lengre perioder med lite aktiv fisk. Så vi rodde oss etterhvert inn til land for å lage middag før kvelds skiftet skulle starte.

Kvelden var treg, men vi ga ikke opp og Inge lurte turens største som satt langt inne. Som tidligere nevnt var det korte bett perioder, dette viste seg godt med 2 timers død periode på kvelden før det hugger både for Inge og Anders. Dobbelthugg!! Gudskjelov for at den ene måtte gi tapt etter en god fight.

Rapala Countdown Elite

Inge’s største på turen 1,4kg

Den nye wobbleren Countdown Elite leverte, den fåes i mange nye spreke farger og er langtkastende med sin vekt på 10gr. En suveren elve wobbler som tåler mye stryk. Denne finner du snart i butikken til May & Freds Fiskefritid‘s butikk.

Countdown Elite 7,5cm

Nok en strålende tur med gode kamerater, godt vertskap og ikke minst natur og fiske opplevelser. Bruk den fine naturen vi har i landet å ta med fiskestanga på tur! 👍🎣

Takk for oss og skitt fiske! Fiskehilsen fra Bjørnar, Inge og Anders.