Popper fiske i Mistra…

I skrivende stund er Mistra stengt, men forrige uke bestemte vi oss for å ta en tur med fokus på Skitter Pop, siden det snart var slutt.

Vi kom iveien så vi fikk fisket litt før det ble skumt, og var begge borti fisk men uten hell…

Men vi visste vi hadde et ess i ermet og var optimister mot natten😉

I skumringen satte vi på hver vår Skitter Pop i farge FML og SB og ikke lenge etter hadde vi vært i kontakt med fisk.

Skitter Pop i fargen SB
Skitter Pop i fargen FML

Først er det Inge som kjører fisk, det plasker godt og jeg hører det er en bedre fisk før jeg ser hodelykta blir slått på, Inge lander den i håva før jeg rekker å komme meg ned. Fin fin ørret på 1,1kg.

Inge med første for kvelden..

Det ble nokså dødt etter dette..

Men denne kvelden var det nok en gang tålmodighet som skulle betale seg, etter en stille periode skal vi gjentatte ganger ha kontakter og 2 av dem i større kaliber🤔 (Det kom noen gloser over at vi ikke fikk kroket disse skikkelig…)

Vi gnudde på videre og godt utpå natta hugger det igjen for Inge, denne gangen helt inntil land. Man må alltid være klar når popper’n er i vannet😉 Nok et nydelig eksemplar👍

Kilos ørret som skal få friheten tilbake…

Noe senere blir det min tur, med gjentatte kontakter skal den endelig sitte. Ingen kjempe dette heller, men en fin ørret på 1,6kg.

Raskt bilde før den settes ut igjen…
Popper fristet til hugg…
Kilos i håva…

Det ble nok en fin tur, med pen ørret fangst👍🎣 Og når vi først så på klokka var det greit å komme seg hjem… 01.30… Det var tross alt jobb dagen etter..

Nå ser vi fram mot vår årlige tur til Randselva og håper vi kan komme med en spennende oppsummering..